Névtelen Blog

Névtelen Blog

Mi alapján vegyünk digitális rajztáblát?

2021. május 21. - Fruzsi_H

Az első rajztáblagép megvétele egyeseknek sok problémát okozhat. Először én sem tudtam, hogy pontosan mit kéne megvennem és még most sem tudom biztosra, hogy melyik a legjobb táblagép hiszen nem próbáltam még ki mindet. Minden estere ezek a szempontok hasznosak lehetnek ha egy ilyen eszközt szeretnénk venni.

  • Ár:

Ez a legegyértelműbb szempont ezért kezdem ezzel. Ár alapján az olcsóbbak azok 10-20 ezer forint környékén mozognak a drágábbak meg akár a 100 ezer forintos határt is túlléphetik, szóval egy ilyen eszköz nem játék. Az én első táblagépem az olcsóbb kategóriába tartozott és érezni lehetett rajta. Az érzékelése nem volt a legjobb és a géphez tartozó toll elemmel működött, amit egy pár használat után, elég hamar lemerült. A jelenlegi rajztáblám az egy közép kategóriás tábla amit annó 60 ezer forintért vettem ami nem volt olcsó, de jobban megérte mint a 20 ezer forintos, olcsó gép. A drágább rajztábla gépek azok nagyrészt mind kijelzősek, így ha kezdő vagy, vagy csak hobbiból akarsz digitálisan rajzolni akkor egyenlőre nem kell neked egy olyan gép amely szinte biztos, hogy több mint 100 ezer forintot ér. Szóval árban egy 40-60 ezer forint értékű gépet tudnék egy kezdőnek ajánlani mintsem az olcsóbbakat vagy a legdrágábbakat.

  • Kijelzős vagy kijelző nélküli

Csak annyit tudok mondani ezzel kapcsolatban, ha kezdő vagy, vagy csak hobbiból akarsz rajztábla gépet venni akkor mindenképpen egy kijelző nélkülit próbálj ki először. A kijelzős gépeket általában olyan emberek veszik meg akik már rég óta foglalkoznak a digitális rajzzal és professzionális szinten űzik azt. Ha te kezdő vagy hobbi rajzos vagy akkor nincs értelme egy ilyen géppel kezdened. Ráadásul a kijelzős táblagépek rettentően nagyok szoktak lenni és ezért nehéz a tárolásuk is, míg a kijelző nélküliek azok méretükben körülbelül ugyan akkorák mint egy átlagos laptop és vékonyak is, így könnyen elférnek bárhol. Én mindenképpen egy kijelző nélkülit ajánlanék első sorban.

  • Márka

A márka szerintem az egyik legfontosabb tényező egy rajztábla gépnél. Nem minden cég tudja és adja ugyanazt és én ezért olyanokat ajánlanék amelyek nagyrészt csak rajztábla gépekkel foglalkoznak. Mint például a Wacom vagy az XP-Pen, amelyek a legjobb rajztábla gépeket kínálják jelenleg és az általuk készített gépeket biztosra tudom ajánlani. És habár ez egy eléggé személyes vélemény a Genius által készített gépeket nem szívesen ajánlanám, az első táblagép amit vettem az tőlük volt és nekem nem igazán jött be a termék. A jelenlegi Wacom gépemmel sokkal jobban meg vagyok elégedve.

Végezetül nagyon nincs más amit mondhatnék, csak annyit javasolnék, hogy mindenképpen olvass utána egy táblagépnek ha lehet. Más emberek véleménye sokat mondhat egy ilyen gépről.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenblog.blog.hu/api/trackback/id/tr4016531232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása